Gdzie i jak spać w Jordanii. Radzimy: gdzie i jak spać w Jordanii
Opis Gdzie i jak spać w Jordanii
Gdzie i jak spać w Jordanii

wtorek, 03-03-2020 r.

Obóz Beduinów - Jamal Rum Camp z kosmicznymi widokami na góry | autor zdjęcia: Sebastian (Wilkołak)

Radzimy: gdzie i jak spać w Jordanii

W Jordanii spędziliśmy sześć dni, podczas których przejechaliśmy prawie 800 kilometrów. Spaliśmy w kilku lokalizacjach, w hostelach i hotelach o różnym standardzie.

Uważasz, że film "Gdzie i jak spać w Jordanii" jest przydatny?

PETRA CABIN Hostel

cabin hostel sebek

Pierwszy nocleg spędziliśmy w hostelu kabinowym w Wadi Musa. Zwykle unikamy tego rodzaju atrakcji, ale w tym przypadku chcieliśmy zaoszczędzić z uwagi na krótki nocleg. Do miasta przyjechaliśmy około północy, a wstawaliśmy po szóstej rano.

Hostel znajduje się na uboczu głównej drogi, ale relatywnie blisko do bram Petry. Wejście trochę mylące, gdyby nie pomoc lokalnego mieszkańca, raczej byśmy nie trafili.

Hostel zajmuje dwa ostatnie piętra budynku. Na górnym piętrze znajduje się duża powierzchnia z salą rekreacyjną, kuchnią i restauracją. Na dolnej pomieszczenia zabudowane kabinami z łóżkami.

ok. 70 zł/noc dla 2 osób
Można dokupić śniadanie - 25 zł od osoby (nie polecamy, bo kiepskie)

Sun Set Hotel

hotel sun set

Drugi nocleg również spędziliśmy w Wadi Musa, ale tym razem zdecydowaliśmy się na pokój z prywatną łazienką, ponieważ chcieliśmy zmyć z siebie trud całego dnia chodzenia po Petrze.

Pokój tak jakby luksusowy - niewielki, ale bardzo czysty, wygodny i ogrzany. Prezentowany styl to połączenie glamour z odrobiną taniego kiczu. Do dyspozycji mieliśmy dwa wygodne łóżka, telewizor i biurko. W łazience prysznic, ręczniki, kosmetyki i nawet kapcie.

Rano skosztowaliśmy pysznego śniadania w formie bufetu. Oferta śniadaniowa okazała się bardzo szeroka i obejmowała kilka ciepłych dań.

ok. 238 zł/noc dla 2 osób
W cenę wliczone śniadanie

Jamal Rum Camp

rum camp mars

Organizację wycieczki i noclegu w Wadi Rum powierzyliśmy naszemu przewodnikowi, który odebrał nas z miasta i woził samochodem po pustyni. Następnie podrzucił nas do zaprzyjaźnionego obozu Jamal Rum Camp, gdzie czekała na nas kolacja i wieczorna integracja w namiocie z ogniskiem.

Nocleg w prowizorycznych domkach na pustyni były ciekawym doznaniem, ale nie posiadały żadnego ogrzewania. Woda w kranach również była zimna, zatem były to warunki bardzo beduińskie. Spaliśmy w ubraniach, z czapkami na głowach pod grubymi kołdrami. Niemniej - warto było tego doświadczyć i bardzo polecamy.

pobytu dla jednej osoby to ok. 245 zł
Pobyt w zestawie z wycieczką, kolacją i śniadaniem

Concord Hotel

concord hotel

Ostatnie dwa noclegi w Jordanii spędziliśmy w stolicy kraju - Ammanie. O wyborze hotelu zdecydowała lokalizacja. Chcieliśmy jak najwięcej czasu poświęcić na zwiedzanie, zatem wybraliśmy Hotel Concord, który znajduje się naprzeciwko rzymskiego teatru.

Hotel okazał się naprawdę miłym zaskoczeniem - w pokojach stylizowanych na późne europejskie lata 90-te XX wieku, było niezwykle czysto i przestronnie. Do dyspozycji mieliśmy szerokie łóżka, biurko, szafę, stolik z fotelami i kilka mniejszych udogodnień. W prywatnej łazience do dyspozycji była wanna. Dostaliśmy zestaw ręczników i kosmetyków.

ok. 115 zł/noc dla 2 osób
W cenę wliczone śniadanie
Widok na Teatr Rzymski - bezcenny

Ostatnia modyfikacja: środa, 07-02-2024 r.

Galeria
rrA4lj8JlMA
Zakazane przedmioty w samolocie
 Poradnik

Wybieracie się w podróż spakowani jedynie w bagaż podręczny. Jest spora różnica między tym, co można spakować do bagażu nadawanego do luku i bagażu podręcznego.

Czego nie wolno robić w samolocie

W samolocie obowiązują reguły, których trzeba przestrzegać. Są one konieczne, aby zapewnić bezpieczeństwo podróżnym. Pasażerów obowiązują także niepisane zasady, które wypada poznać przed pierwszą podróżą, ale stosować również podczas każdej kolejnej.

Wiza do Jordanii i Jordan Pass 2024
 Poradnik

Wyjazd do Jordanii może być kosztowny, dlatego podpowiadamy jak zaoszczędzić na wizie i jakie warunki trzeba spełnić.

jak za darmo dostać miejsca obok siebie w samolocie

W podstawowej ofercie budżetowych linii miejsca siedzące przyznawane są losowo. Są jednak sposoby, które pozwolą za darmo siedzieć obok siebie.