Sebastian (Wilkołak)

Śr, 31-01-2018
Rekomendacje     odcinek #009

Trzecia wycieczka do Poznania w 2017 roku miała być wielkim wydarzeniem kulturowym. Niestety, nasze plany musieliśmy zrewidować, gdy okazało się, że… zabrakło biletów.

Do Poznania przyjechaliśmy na wystawę „Frida Kahlo i Diego Rivera. Polski kontekst”. Biletów już od dawna nie można było kupić w Internecie, a nie mieliśmy niestety nikogo znajomego w tym mieście, by się o nie postarać. Postanowiliśmy zatem udać się osobiście do kasy. Nasze sny o wielkiej sztuce okazały się być niespełnione, gdy nie udało nam się dostać na wystawę, bo… pula biletów na sobotę została wyprzedana. Mimo wszystko nie załamaliśmy się.

zamek 1

Niestety tym razem również nie odwiedziliśmy Zamku Cesarskiego
Poznań to piąte pod względem wielkości miasto w Polsce. Jest tutaj wiele miejsc do zwiedzania. Możemy zapewne zobaczyć inne muzeum, kościół lub nawet zoo

muzeum

Również niepowodzeniem zakończyło się wyjście do Muzeum Powstania Wielkopolskiego 1918 – 1919 na rynku, które przechodziło renowację w związku ze stuleciem zrywu w 2018 roku

Muzeum Historii Miasta Poznania

Kolejne na naszej liście było Muzeum Historii Miasta Poznania mieszczące się w Ratuszu. Te na szczęście było otwarte

Zwiedziliśmy ekspozycję muzeum, która ukazuje dzieje miasta od XIII wieku do 1954 roku. Do najcenniejszych eksponatów należy złocony pastorał z Limoges z XIII wieku, zegar stołowy z herbem Poznania z 1575 roku oraz szklanica cechu szewców z 1651 roku.

W Sali Królewskiej oraz Sali Sądowej prezentowane są obiekty związane z regresem i upadkiem pozycji miasta. XIX-wieczna historia miasta w czasach pruskiego zaboru eksponuje wizerunki znanych mieszkańców oraz pamiątki i przedmioty codziennego użytku.

Za to miasto zwiedziliśmy wzdłuż i wszerz. Mieliśmy lepiej okazję poznać układ miasta. Pierwszego dnia obeszliśmy cały rynek i okoliczne drogi. Znaleźliśmy m.in. słynny Zamek Gargamela, a także kilka ciekawszych kościołowi  kamienic.

Podobną wycieczkę odbyliśmy również w nocy!

Polecamy hotel

Tym razem zatrzymaliśmy się hotelu ibis Poznań Stare Miasto, w którym akurat trafiliśmy na urodziny - wszystkiego najlepszego ;) Ponadto mieliśmy okazję zasmakować pysznego tortu z okazji 50-cio lecia grupy Accor.

Szczególnie podobał nam się pokój graczy, w którym zostaliśmy zakwaterowani. Polecamy również śniadania w kuchni ibis kitchen w formie bufetu.

pokoj 3

Zostaliśmy zakwaterowani w pokoju dla graczy - było co robić wieczorami!

Zdecydowanie to nie był zmarnowany weekend, ale poza zwiedzaniem starówki i muzeum odwiedziliśmy także Farę Poznańską i Katedrę na Ostrowie Tumskim. O tym jednak w następnym odcinku.

ostatnia modyfikacja: 2021-02-05 r.
Podobał Ci się ten tekst? Pomóż nam rozwijać portal!