31-01-2018

Autor: Sebastian (Wilkołak)
Kamieniczki na rynku w Poznaniu
Fot. Sebastian (Wilkołak)

Trzecia wycieczka do Poznania w 2017 roku miała być wielkim wydarzeniem kulturowym. Niestety, nasze plany musieliśmy zrewidować, gdy okazało się, że… zabrakło biletów.

Do Poznania przyjechaliśmy na wystawę „Frida Kahlo i Diego Rivera. Polski kontekst”. Biletów już od dawna nie można było kupić w Internecie, a nie mieliśmy niestety nikogo znajomego w tym mieście, by się o nie postarać. Postanowiliśmy zatem udać się osobiście do kasy. Nasze sny o wielkiej sztuce okazały się być niespełnione, gdy nie udało nam się dostać na wystawę, bo… pula biletów na sobotę została wyprzedana. Mimo wszystko nie załamaliśmy się.

Poznań to piąte pod względem wielkości miasto w Polsce. Jest tutaj wiele miejsc do zwiedzania. Możemy zapewne zobaczyć inne muzeum, kościół lub nawet zoo.

Również niepowodzeniem zakończyło się wyjście do Muzeum Powstania Wielkopolskiego 1918 – 1919 na rynku, które przechodziło renowację w związku ze stuleciem zrywu w 2018 roku.

Kolejne na naszej liście było Muzeum Historii Miasta Poznania mieszczące się w Ratuszu. Te na szczęście było otwarte.

Zwiedziliśmy ekspozycję muzeum, która ukazuje dzieje miasta od XIII wieku do 1954 roku. Do najcenniejszych eksponatów należy złocony pastorał z Limoges z XIII wieku, zegar stołowy z herbem Poznania z 1575 roku oraz szklanica cechu szewców z 1651 roku.

W Sali Królewskiej oraz Sali Sądowej prezentowane są obiekty związane z regresem i upadkiem pozycji miasta. XIX-wieczna historia miasta w czasach pruskiego zaboru eksponuje wizerunki znanych mieszkańców oraz pamiątki i przedmioty codziennego użytku.

Zdecydowanie to nie był zmarnowany weekend, ale poza zwiedzaniem starówki i muzeum odwiedziliśmy także Farę Poznańską i Katedrę na Ostrowie Tumskim. O tym jednak w następnym odcinku.

Media

Wiking i Wilkołak w Poznaniu
Spoiled Lizard Productions

Oceń ten artykuł
(2 głosów)
Udostępnij

Sebastian (Wilkołak)

Zapalony podróżnik, sportowiec amator, miłośnik minimalizmu, dobry organizator.
W podróży ceni sobie poznawanie ludzi i odkrywanie nowych miejsc. Dlatego nie ma mowy o dwutygodniowym pobycie w tym samym miejscu. Lub zwiedzać dynamicznie, posiada zdolności translokacji - dziś tu, jutro 12000 km dalej ;)
W Polsce mieszka w najpiękniejszym mieście, a co weekend stara się wyskoczyć jak najdalej, aby... zwiedzać.