"Wiking i Wilkołak w podróży" to strona dla pasjonatów podróży małych i dużych

Nie jesteśmy turystami i typowymi podróżnikami. Interesuje nas to, co nieznane. Odkrywamy dzikie zakątki Polski, przemierzamy Europę i cały świat. Swoje relacje, odczucia i wskazówki dla innych prezentujemy na tym właśnie portalu. Podróże poszerzają horyzonty. Zobaczcie jak, zapraszamy!

Fascynują nas miejsca zapomniane lub rzadko odwiedzane, dlatego powołaliśmy do życia projekt "Wiking i Wilkołak w podróży" - blog z informacjami dla osób, które chcą dowiedzieć się czego wartościowego o podróżach niż tylko oglądać ładne widoczki. Tworzymy nasz kontent tak, aby zawierał jak najwięcej niezbędnych informacji w formie krótkiego filmu z dodatkiem zdjęć, ciekawostek i zabawnych komentarzy. Do każdego filmu załączamy opis tekstowy (bardzo często) z maniakalnie dokładnym opisem naszej wycieczki - właśnie po to, abyście mogli w pełni korzystać z naszych doświadczeń. Filmy i opisy wzbogacamy o praktyczne informacje, które z pewnością będą pomocne dla każdego. Jeśli czegoś nie znajdziecie na stronie na pewno pomożemy indywidualnie - napiszcie do nas za pomocą formularza lub za pomocą naszych social media

Wspólne podróżowanie rozpoczęliśmy w grudniu 2016 roku. Od tamtego czasu odkrywamy krok po kroku Polskę i kraje sąsiednie, a od 2019 roku także inne kontynenty. Tak powstała seria Wiking i Wilkołak w podróży - w naszych filmach dokumentujemy wycieczki na każdą kieszeń, zarówno te bliskie jak i dalekie.

Jesteśmy miłośnikami regionalnej Polski. Odwiedzamy mniejsze, mało znane miasta, który skrywają ciekawą historię, a mieszkańcy są dumni ze swojej małej ojczyzny. Chcemy podzielić się z Wami tym, co zobaczyliśmy - dlatego właśnie powstały serie City Breaks oraz Wiking i Wilkołak w muzeum, ponieważ niemal każde małe miasto może się pochwalić imponującymi zbiorami dokumentującymi regionalną historię i kulturę.

W ramach serii City Breaks współpracujemy ściśle z gminami, miastami i powiatami, czego efektem jest poznawanie lokalnych tradycji z pierwszej ręki. W ramach naszych podróży odwiedziliśmy już m.in. Kłodzko, Nową Rudę, Świdnicę, Strzelin i Krotoszyn. Zapraszamy do współpracy wszystkie jednostki samorządowe.

Podróże Wikinga i Wilkołaka to nie tylko relaksacyjne wycieczki w ciepłych krajach jak Grecja, Izrael czy Turcja. To także relacje z tajemniczych i fascynujących miejsc. W ramach tej serii podążaliśmy m.in. "Szlakiem Kamienia" w Świdnicy, "Szlakiem Granitu" w Strzelinie, odwiedziliśmy najniebezpieczniejszą kopalnię w Nowej Rudzie i podziemne tunele Twierdzy Kłodzko.

Jeśli chcesz wiedzieć co można spotkać w drodze na Wielką Rawkę w Bieszczadach, ile będzie kosztować nocleg w górach, czego spodziewać się jadąc na Ukrainę, jak spakować bagaż podręczny na dwa tygodnie i co warto zjeść w danym miejscu, to koniecznie zaglądaj na naszego bloga.

Dlaczego Wiking i Wilkołak...?

Wiking (Wojtek, ten wysoki)

Wilkołak (Sebastian, ten z brodą)

Krótkie podsumowanie roczników:

Rok 2017 zakończony z ponad dwudziestoma filmami z serii City Break, a odwiedziliśmy jeszcze więcej miejscowości głównie na terenie Polski - był to dobry rok na zwiedzanie północnych, zachodnich i południowych województw kraju. Ponadto byliśmy na dłuższym urlopie w Bieszczadach i Tarach, a za granicę wybraliśmy się na Ukrainę i do Czech. Od lipca 2017 roku prowadzimy fanpage na Facebooku Wiking i Wilkołak w podróży, a niedługo potem wystartował blog w bardzo skromnej formie.

W 2018 roku odwiedziliśmy tylko kilka polskich miast, m.in. Jelenią Górę, Szklarską Porębę, Trzebnicę, Nysę, Görlitz. Byliśmy również kilka razy w polskich Karkonoszach i Sudetach Wschodnich po czeskiej stronie. Urlop za granicą spędziliśmy na greckiej wyspie Kos (odwiedziliśmy również Nisyros). To był rok intensywnego główkowania - czy chcemy dzielić się tym, co zwiedzamy? Oczywiście odpowiedź mogła być tylko jedna! Przystąpiliśmy do planowania rozbudowy serwisu i zmiany formy naszych filmów z prostych migawek do reportaży z lektorem.

Rok 2019 rozpoczął się od spontanicznej wycieczki do Izraela, gdzie spędziliśmy kilka dni na poznawaniu wyjątkowego Ejlatu położonego na granicy Pustyni Negew i Morza Czerwonego. Ponadto z programu "Zwiedzam po kolei" odwiedziliśmy Jaworzynę Śląską z Muzeum Kolejnictwa, Ziębice z Muzeum Sprzętu Gospodarstwa Domowego oraz miasta Namysłów, Oleśnicę, Jabloniec nad Nysą, Liberec, Děčín i Drezno. Z zabytków przyrody - Prawczicką Bramę. Byliśmy także w pięknej Świdnicy (odwiedziliśmy tamtejsze Muzeum Dawnego Kupiectwa), a później Kłodzko (w tym Twierdza i muzeum), Nową Rudę, i Strzelin. W Wielkopolsce odwiedziliśmy Krotoszyn i piękne regionalne muzeum. W czerwcu spędziliśmy urlop w Turcji, w Alanyi, gdzie poza samym kurortem odwiedziliśmy słynne wapienne skały Pamukkale (Bawełniany Zamek), a także Kanion Sapadere, starożytne miasto Hierapolis, dwa muzea Archeologiczne, dwie jaskinie i dwa meczety. Bloga rozszerzyliśmy o zwiastunów i vlogów umieszczanych na YouTube.

Na ten rok plany mamy wielkie!

Wycieczki marzeń

ostatnia modyfikacja: Cz, 17-10-2019 r.

Chcesz nas wspomóc?

Zwiedzanie to nie wszystko. Chcemy pokazać jak wygląda świat, a w tym celu na bieżąco musimy modernizować lub zastępować zużywający się sprzęt.

Każda złotówka pomoże!

200x100 patronite

200x100 paypal

Obserwuj nas, komentuj

Zapraszamy do śledzenia strony i komentowania artykułów, tutaj jak i na Facebooku oraz Instagramie.

A przede wszystkim komentowanie filmów na YouTube!

Kraje, które odwiedziliśmy

Wesprzyj nas!

Zapisz się na Newsletter

Podsyłamy, gdy pojawi się nowy tekst lub film.
Nie spamujemy, mailing wysyłamy nie częściej niż raz w tygodniu.