"Wiking i Wilkołak w podróży" to strona miłośników podróży małych i dużych

Nie jesteśmy zwykłymi wędrownikami. Ciekawi nas to co nieznane, odkrywamy dzikie zakątki Polski, przemierzamy Europę i cały świat. Swoje relacje, odczucia i wskazówki dla innych prezentujemy na tym właśnie portalu.

Pokazujemy miejsca zapomniane lub rzadko odwiedzane. "WiW w podróży" to także portal dla osób, które chcą się dowiedzieć czegoś więcej o zabytkowych miastach, czy niezwykłych polskich i zagranicznych regionach.

Wspólne podróże zaczęliśmy w grudniu 2016 roku. Od tamtego czasu odkrywamy krok po kroku Polskę i kraje sąsiednie.

Jeśli chcesz wiedzieć co można spotkać w drodze na Wielką Rawkę w Bieszczadach, ile będzie kosztować nocleg w górach, czego należy się spodziewać jadąc w podróż na Ukrainę i co warto zjeść w danym miejscu to koniecznie zaglądaj na naszą stronę.

Dlaczego Wiking i Wilkołak...?

Wiking (Wojtek, ten wysoki) pochodzi z mroźnej i północnej Polski
Wilkołak (Sebastian, ten z brodą) pochodzi z ciepłego południa - Zdolnego Śląska ;)

Nasz serwis podzielony jest na kilka grup tematycznych:

Wiking i Wilkołak w podróży - seria opisująca dłuższe podróże naszego duetu, w formie dokumentu z ciekawostkami o danym mieście lub regionie. Wilkołak robi za prezentera, Wiking za lektora. Do każdego tematu podchodzimy szczegółowo. Chcemy pokazać nie tyle znane miejsca, a bardziej ich tajemniczą stronę i ciekawostki. Pierwsza seria odcinków jest już dostępna na naszym kanale YT. W przygotowaniu również cykl wakacyjny z lipcowego wypadu w Bieszczady i na Podhale.

City Breaks - miejskie wycieczki, jak sama nazwa wskazuje to weekendowe wypady do miast w zasięgu autobusów, kolei i samolotów, które pozwalają na odbycie dwudniowego pobytu w kolejnej nowej miejscowości. Zachwalamy zabytki, architekturę, muzea i lokalną kuchnię. Często próbujemy placki po węgiersku, aby móc poznać różne wariacje tej kultowej potrawy. Od tego jest też oddzielny fanpage na Facebooku - Placki po węgiersku  (wcześniej prowadzony jako placki ziemniaczane). W City Breaks wyróżniamy kilka mniejszych serii "Epizody ekspresowe" - krótkie odcinki ukazujące najciekawsze momenty z kilku wycieczek o tej samej tematyce. "Miasto w minutkę" - kiedy jest moment na szybki spacer, ale nie za bardzo jest jak nagrać...

Zwiastuny do naszych produkcji - warto mieć je pod ręką, aby przypomnieć sobie, co już zwiedziliśmy. Obecnie większość streamujemy na naszym koncie na Facebooku.

Fantastyczne podróże z butami przez świat - antyczna niemal już seria zapoczątkowana przez Wilkołaka (wtedy dopiero zapuszczał brodę). Pierwsze wycieczka w 2014 roku, poza serią pamiątkowych filmów obrodziła w materiał, który posłużył do montażu reportaży. Potem były jeszcze wycieczki do Tajlandii, Singapuru, Malezji, a także liczne wizyty w Europie. Charakter filmów jest poglądowy, ale jeśli jest coś ciekawego do przekazania - na pewno to zobaczycie.

Krótkie podsumowanie roczników:

Rok 2017 zakończony z ponad dwudziestoma filmami z serii City Break, a odwiedziliśmy jeszcze więcej miejscowości głównie na terenie Polski - był to dobry rok na zwiedzanie północnych, zachodnich i południowych województw kraju. Ponadto byliśmy na dłuższym urlopie w Bieszczadach i Tarach, a za granicę wybraliśmy się do Lwowa i Ostrawy.

W 2018 roku odwiedziliśmy tylko kilka miast, m.in. Jelenia Góra, Szklarska Poręba, Trzebnica, Nysa, Görlitz. Byliśmy również kilka razy w polskich Karkonoszach i Sudetach Wschodnich po czeskiej stronie. Urlop za granicą spędziliśmy na greckiej wyspie Kos.

Rok 2019 rozpoczął się od spontanicznej wycieczki do Izraela, gdzie spędziliśmy kilka dni na poznawaniu tego wyjątkowego miasta położonego na granicy pustyni. Ponadto z programu "Zwiedzam Dolny Śląsk" odwiedziliśmy już Jaworzynę Śląską i Muzeum Kolejnictwa. Na ten rok plany mamy wielkie!

Wycieczki marzeń

Lista w przygotowaniu :)

Obserwuj nas, komentuj

Zapraszamy do śledzenia strony i komentowania artykułów, tutaj jak i na Facebooku oraz Instagramie.

A przede wszystkim komentowanie filmów na YouTube!

Nasze kanały socjal media

Zapisz się na Newsletter

Podsyłamy, gdy pojawi się nowy tekst lub film.
Nie spamujemy, mailing wysyłamy nie częściej niż raz w tygodniu.