Świat widziany z samolotu [fotostory]
Świat widziany z samolotu [fotostory]"/>

czwartek, 30-04-2020 r.

Świat widziany z samolotu [fotostory]

Lecimy na Filipiny! | autor zdjęcia: Sebastian (Wilkołak)

Pięć lat odkąd latamy samolotem i fotografujemy świat z góry. Oczywiście, nie zawsze siedzimy przy oknie, a czasami latamy w nocy - ale te zdjęcia również są ciekawe.

Świat widziany z góry jest niesamowity - oglądany jak pod mikroskopem uzmysławia ogrom świata, na którym żyjemy. Wieżowce jak małe klocki, drogi niczym kreski na kolorowym materiale, auta poruszające się niczym mrówki, a w nocy niekończąca się czerń przerywana skupiskami światła. Poniżej przedstawiamy ciekawsze fotki wybrane z ponad dziewięćdziesięciu lotów!

Pierwsza daleka podróż

...i pierwszy wielogodzinny lot, to wycieczka do Indonezji w 2015 roku. Podczas lotu na wschód nie zobaczymy niczego specjalnego - maszyna leci na wysokości 12 km, niemal cały czas nad chmurami, a do tego prosto na wschodzące słońce. Nie jest to moment, w którym można uchwycić coś ciekawego. Dlatego więcej zdjęć udało nam się zrobić podczas krótkich lotów wykonanych na terenie Indonezji, której ogromne terytorium rozciąga się na trzy strefy czasowe. Wszystkie loty wykonane przewoźnikiem AirAsia.

Zdecydowanie najciekawszym zdjęciem podczas trzech lotów w 2015 roku była poniższa fotka wulkanu na wyspie Java, gdzieś między Yogyakartą, a Bali - prawdopodobnie Gunung Arjuna.

01 wulkan java

Ten sam lot obfitował w jeszcze kilka fajnych zdjęć. Podejście do wyspy Bali okazało się niezwykle ciekawym doznaniem. Pierwszy raz z wysoka mogliśmy zobaczyć piaszczyste plaże tropikalnej wyspy. Są one tak szerokie, że z okien samolotu dokładnie widać ich linię brzegową.

02 bali

Azja w 2016 roku

Kiedy już raz zobaczyło się Azję, chcieliśmy więcej. Zaplanowaliśmy kolejną podróż, tym razem kierując się na północ od Indonezji - do Bangkoku. Zaplanowaliśmy aż pięć lotów w Azji. Trzy loty to AirAsia, po jednym JetStar i Thai Lion.

air asia changi

Z Bangkoku wybraliśmy się bezpośrednio do Singapuru. Pierwsze podejście do lotniska Changi nie wydawało nam się niczym specjalnym, ale miasto tak nas oczarowało, że zapamiętaliśmy je na długo.

03 singapur

Z Singapuru udaliśmy się do Kuala Lumpur, gdzie zostaliśmy na kilka dni. Z tego wydarzenia nie ma foto - nie było za bardzo warunków :) Za to kolejny lot w stronę Tajlandii na trasie do Krabi wyglądał tak:

04 kl

Po tym jak zabawiliśmy na tajskich wyspach Phi Phi wróciliśmy do Bangkoku. Był to lot wieczorny, dlatego zdjęcia mniej dokładne (w tamtych czasach smartfony robiły jeszcze kiepskie nocne fotki). Te białe punkty na niebieskiej tafli to statki towarowe na Zatoce Tajlandzkiej.

05 bangkok zatoka

Bangkok by night. Metropolia ciągnąca się po horyzont:

06 bangkok night

Wszystko co fajne, musi się w końcu skończyć. W drodze powrotnej do Europy udało nam się odpalić GPS gdzieś na granicy Pakistanu i Afganistanu.

07 afganistan pakistan

A tutaj góry Kaukazu. Niezwykle piękne, pokryte śniegiem. Z samolotu wyglądają tak niewinnie - jak wzburzone prześcieradło.

08 kaukaz

A teraz jedno zdjęcie z Polski - Malbork z widocznym zamkiem (prawy górny róg). Jest naprawdę ogromny!

09 malbork

Od 2018 więcej krótkich urlopów i więcej lotów

W 2018 roku odwiedziliśmy Kos i małą wyspę Nisyros (widoczna po środku foto - link tutaj). Znajduje się na niej czynny krater Stefanos (trochę brudne okno, ale widać co trzeba).

10 kos nisyros

I jeszcze Kos w całej okazałości (tak długi, że w kadrze się nie zmieścił). W prawym górnym rogu widać najwyższe wzniesienie, na którym znajduje się m.in. wioska Zia, z której roztaczają się piękne widoki na wyspę.

11 kos

Skoro jest Kos, to musi być i Rodos. Na wyspie jeszcze nie byliśmy, ale już się przymierzamy z urlopu... Zdjęcie zrobione podczas powrotu z Turcji. Wyszła fajna fotka...

12 rodos

Jeszcze jedna fotka z Grecji - okolice miasta Nea Makri, które znajduje się blisko Aten.

13 nea makri

W styczniu 2019 roku wybraliśmy się do Izraela. Podczas urlopu zobaczyliśmy pierwszy raz tak wielką pustynię, jaką jest Negew.

14 lot izrael

Już samo lądowanie na lotnisku pośrodku niczego (wtedy jeszcze działało lotnisko Ovda) sprawiło, że poczuliśmy się jak na obcej planecie. W tle widać wnoszący się płaskowyż Jordanii.

15 izrael

Tak wygląda Izrael na północy Negew. Przez środek zdjęcia przebiega ciemny pas - to koryto sezonowej rzeki (jak wygląda koryto innej sezonowej rzeki zobacz tutaj: Red Canyon - koryto sezonowej rzeki).

17 izrael

W drodze powrotnej mogliśmy polatać nad Izraelem. Tu m.in. osiedla miejskie w północnej części kraju. Było chłodno, ale nie był to zbyt śnieżny styczeń. Wyszło ładne zdjęcie udekorowane grupkami chmur, które wyglądały jak porcje bitej śmietany.

16 izrael

Teraz dla odmiany wybrzeże Izraela z widoczną mariną w Tel-Awiw.

18 marina telawiw

Linia brzegowa w szerszym kadrze. Cypel na górze, to Hajfa. Uwagę zwracają bajecznie rozmieszczone chmury przypominające porozrzucane nad lądem.

19 hajfa

Urlop w Turcji: na pierwszy rzut - Stambuł w nocy (ale nie jest to Złoty Róg).

20 stambul

Podczas powrotu z Turcji siedzieliśmy przy oknie i było widno, ale widoków zero. Za to piękne chmury. W tle chyba widać Cumulonimbus.

21 turcja

Zmiana scenerii - znów jesteśmy gdzieś nad Polską (kierunek Modlin).

22 polska

Wyprawa na Filipiny

Choć urlop w Azji planowaliśmy na koniec listopada 2019 roku od dłuższego czasu, to jednak bardzo długo nie wiedzieliśmy, gdzie polecimy. Ostatecznie wybraliśmy Singapur, stamtąd polecieliśmy do Kuala Lumpur, a następnie udaliśmy się na Filipiny.

W Azji lataliśmy pięć razy liniami AirAsia, JetStar i Cebu Pacific.

wojtek w jetstar

Wojtek żegna się z Singapurem na pokładzie samolotu JetStar.

Po dwóch dniach obcowania z Singapurem wylatujemy do Kuala Lumpur. Choć niewiele widać z tej perspektywy, na przedmieściach miasto zmieniło się nie do poznania.

23 singapur

Mieliśmy sporego pecha jeśli chodzi o loty na Filipinach. Zwykle siedząc przy korytarzu, lub latając wieczorami nie dało się zrobić fajnych foto.

Za to uwieczniliśmy odlot z miasta Angeles w drodze do Singapuru. Poniżej wyspa Luzon wolna od zabudowy wielkich metropolii.

24 angeles

25 opuszczamy angeles

Gdzieś po drodze do Singapuru przelecieliśmy nad taką piękną wysepką z kolorowym atolem.

26 singapur laguna

Przygotowania do lądowania w Singapurze. Tutaj jest taki porządek, że nawet drzewa stoją w szeregu.

27 singapur przedpola

Nowy rok, nowe loty...

W styczniu 2020 roku pod wpływem impulsu wybraliśmy się do Jordanii. Pamiętając zeszłoroczny wyjazd do Izraela, mieliśmy nadzieję na ciepłą pogodę. Zamiast tego widzieliśmy deszcz, grad i śnieg, ale mimo wszystko byliśmy zadowoleni z ostatecznego bilansu wycieczki.

Ukształtowanie Jordanii jest naprawdę fascynujące. Ten ogromny płaskowyż obejmuje niemal cały kraj i znajduje się od 800 do 1000 m n.p.m. Poniżej widzimy środkową część kraju.

28 jordania

Lotnisko Królowej Ali w Ammanie znajduje się dość daleko od miasta, dlatego jedyne co możemy zobaczyć podczas wznoszenia to mniejsze osady i pola uprawne. Prawdopodobnie na górze zdjęcia widać pierwszą gęstą zabudowę stolicy.

29 jordania

Wracając z Jordanii postanowiliśmy zajrzeć do Włoch (taka przesiadka była dla nas mniej męcząca). Wracając mogliśmy jeszcze zobaczyć opatulone zimą Włochy (północna część kraju, być może okolice Bolonii).

30 polnocne wlochy

Pierwszy lot do Afryki

Marzec to kolejny spontan, jak się okazało zrealizowany w ostatniej chwili przed blokadą kraju. Wycieczka do Gambii była niezwykle udana, ale kolejny raz lecieliśmy wieczorem, a wracaliśmy w nocy, w związku z tym udało się zrobić naprawdę niewiele fotek.

Poniżej podejście do Malagi, gdzie mieliśmy międzylądowanie. Na foto zobaczycie piękne góry w południowej Hiszpanii. Za kilka chwil lądujemy w Maladze!

31 hiszpania

Malaga - widok na centrum miasta (na prawo od turbiny). Mimo, że podczas lotu nie było zbytnio warunków do robienia pełnoekranowych zdjęć, to jednak foto wyszło zacne.

32 malaga

Podejście do lądowania w Maladze. W kontynentalnej Hiszpanii jeszcze nie byliśmy, ale kolor wody zachęca i chyba się tam w końcu wybierzemy. W tle Góry Betyckie!

33 malaga podejscie

Miło wspominamy dotychczasowe podróże

...to łącznie 91 lotów i 143 tysiące wylatanych kilometrów, podczas których wiedzieliśmy różne krajobrazy, miasta, góry i zbiorniki wodne.

Ładne widoki z samolotu to wartość dodana do każdego wypadu. Zawsze w pogotowiu trzymamy aparat, żeby ustrzelić coś ciekawego.

wojtek start changi

Jeśli pozwalają na to warunki, to z każdego startu mamy film ;)

Podczas naszych wojaży wielokrotnie lataliśmy samolotami różnych linii lotniczych. Również tymi tańszymi w Azji. Nagraliśmy poradnik, jak spakować się do plecaka w oparciu o nasze doświadczenia.

wracamy do singapuru

Paszport i bilet. Żegnamy Filipiny - na pewno tu wrócimy, choć może już nie do Angeles ;)

Podczas podróży na Filipiny szczególnie spodobały nam się krajowe niskokosztowe linie Cebu Pacific, którymi lataliśmy trzy razy. Nie dość, że wygodnie, to jeszcze obsługa bardzo miła.

kawa cebu pacific

W Cebu Pacific w cenie biletu dostaliśmy gorący napój, a obsługa jest bardzo miła i pomocna.

Z niecierpliwością czekamy na rozwój wydarzeń związany z międzynarodową pandemią Covid-19. Mimo, że lubimy dużo podróżować i daleko latać, to jednak nie planujemy żadnych wycieczek do czasu, kiedy wyjaśni się sytuacja.

Pozdrawiamy!

wiw cebu pacific

Ostatnia modyfikacja: wtorek, 09-01-2024 r.

10 faktów na temat Hatszepsut, o których nie mieliście pojęcia
 Kantyna podróżnicza

Ten faraon zapoczątkował handel z bogatymi krajami, zbudował jedną z najbardziej charakterystycznych świątyń, a na kochanka wybrał swojego doradcę.

19 ciekawostek na temat Piramid

Zaledwie kilka zabytków starożytnej architektury jest tak dobrze rozpoznawalnych jak piramidy w Gizie. Oto kilkanaście ciekawostek i tajemnic, o których nie słyszeliście.

Revolut w podróży
 Poradnik

Przylatując do obcego państwa najlepiej jest płacić jego własną walutą. Na prostym przykładzie z Polski zrozumiemy, że tego typu interesy są po prostu niekorzystne.

Prezenty dla podróżnika - 2024

Są różne okazje do wręczania prezentów. Im więcej tym lepiej, szczególnie gdy chodzi o wyjątkowe osoby. Radzimy na co zwrócić uwagę przy wyborze prezentów, a czego unikać.