02-05-2018

Autor: Sebastian (Wilkołak)
Plaża w Darłówku
Fot. Wojtek Kulig

Poza okresem letnim Bałtyk jest bardzo wzburzony, ale warto odwiedzić nasze polskie morze pomimo zniechęcającego wiatru i niskich temperatur.

W 2017 roku urządziliśmy sobie istne tournée po polskim Pomorzu. Najwięcej czasu spędziliśmy w środkowej części, a zaczęło się już od sylwestra, którego spędziliśmy w Słupsku i - oczywiście - nie mogliśmy pominąć skutej lodem Ustki w środku zimy. Odwiedziliśmy molo (falochron w Ustce) na krótko przed sztormem, który dokonał ogromnych zniszczeń.

Lista naszych wizyt na Pomorzu jest dość długa:

• W lutym odwiedziliśmy pierwszy raz Szczecin, a niedługo potem Sławno i Darłowo.
  • W marcu urządziliśmy sobie weekendową wycieczkę do Koszalina z jednodniowym wypadem do Mielna, gdzie pierwszy raz widziałem grupkę morsów (zapaleńców kąpiących się w zimnej wodzie).
  • W kwietniu z kolei pojawiliśmy się na kilka dni w Kołobrzegu. Pogoda niestety nie sprzyjała, ale zdjęcia z plaży są urocze, zwłaszcza, że nie było na niej wielu osób.
  • Na 700 lecie Sławna wróciliśmy na Pomorze Środkowe. Odwiedziliśmy ponownie Słupsk, ale nie udało się dojechać ani do Ustki, ani do Darłowa.
  • Do sierpnia jeździliśmy dla odmiany po górach, a potem urządziliśmy sobie dłuższy weekend, by znów odwiedzić Słupsk, Sławno i Darłowo.
  • We wrześniu wróciliśmy ponownie do Szczecina (ominęły nas krokusy), aby nakręcić jeden z naszych odcinków z cyklu Wiking i Wilkołak w podróży.
  • Październik to już kolejna, trzecia wycieczka do Słupska - uroczego, bardzo niedocenianego miasta.
  • Także w październiku wybraliśmy się wreszcie bardziej na wschód - odwiedzając Gdańsk, w tym nowo otwarte Muzeum II Wojny Światowej.

Filmy z tych wycieczek znajdują się w zakładce City Breaks, a w wielu miastach nakręciliśmy odcinki "Wiking i Wilkołak w podróży" przedstawiając historię miast. Zapraszamy do oglądania.

Media

Przegląd Pomorza w 2017 roku
Spoiled Lizard Productions

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Udostępnij

Sebastian (Wilkołak)

Zapalony podróżnik, sportowiec amator, miłośnik minimalizmu, dobry organizator.
W podróży ceni sobie poznawanie ludzi i odkrywanie nowych miejsc. Dlatego nie ma mowy o dwutygodniowym pobycie w tym samym miejscu. Lub zwiedzać dynamicznie, posiada zdolności translokacji - dziś tu, jutro 12000 km dalej ;)
W Polsce mieszka w najpiękniejszym mieście, a co weekend stara się wyskoczyć jak najdalej, aby... zwiedzać.