City Breaks - wycieczki miejskie

City Break, czyli kilkudniowe wyjazdy do dużych miast, zwykle w formie przedłużonego weekendu.

Kochamy je!

Zwiedzamy Polskę i Europę za niewielkie pieniądze, a zawsze mamy z tego multum radości. Ciągle w ruchu, od zabytku do atrakcji i tak cały dzień i całą noc…

Zwykle po takim odpoczynku przydałby się dzień… odpoczynku.

17-11-2017

City Break: Poznań

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Poznań to jedno z największych miast Polski, będące stolicą województwa wielkopolskiego. Stąd bliżej do Berlina niż Warszawy.

05-11-2017

City Break: Gdańsk

Autor: Sebastian (Wilkołak)

W październiku odwiedziliśmy Gdańsk. Być może pogoda nie dopisywała, ale miasto nie straciło przez to nic na swojej urodzie. Poniżej przedstawiamy nasze wrażenia oraz ciekawe spojrzenia na miasto.

21-10-2017

Miasto w minutkę: Szczecin

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Szczecin - stolica i największe miasto województwa zachodniopomorskiego, położone nad Odrą oraz jeziorem Dąbie. Już pierwszego dnia wizyty w zimie bardzo nam się spodobało. Po raz drugi miasto odwiedziliśmy we wrześniu, aby nagrać o nim reportaż. Z kawałków, których nie wykorzystaliśmy udało się zmontować ten film :)

18-10-2017

City Break: Bajkowe Czechy

Autor: Wojtek (Wiking)

Ta malownicza kraina położona tuż przy granicy z Polską kryje w sobie wiele ciekawych miejsc. Jest idealna na krótkie weekendowe wycieczki. Także i my postanowiliśmy się tam wybrać w ostatni wrześniowy weekend 2017 roku.

04-10-2017

City Break: Jelenia Góra i Karkonosze

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Długi weekend czerwcowy wykorzystaliśmy na wypad w Karkonosze. Udał się w 100%, jednak na szczycie Szrenicy trochę lało, ale jak wiadomo, pogoda w górach jest kapryśna i nie ma co wybrzydzać.

23-09-2017

City Break: Warszawa

Autor: Wojtek (Wiking)

Do stolicy Polski wybraliśmy się w połowie września 2017 roku. Do Warszawy postanowiliśmy dotrzeć samolotem w piątkowy wieczór. Z dwumiesięcznym wyprzedzeniem kupiliśmy bilety na Ryanaira za 21 złotych w jedną stronę. Wiking poleciał z Gdańska, a Wilkołak z Wrocławia.

19-09-2017

City Break: Lwów

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Podczas lipcowego urlopu odwiedziliśmy Bieszczady. Z  uwagi na bliskość do granicy z Ukrainą postanowiliśmy wybrać się na krótką wycieczkę do Lwowa.

11-09-2017

City Break: Szczecin w zimie

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Szczecin, ach ten Szczecin. Paryż Północy! Na początku 2017 r. odwiedziliśmy miasto, aby na własne oczy zobaczyć cuda, które wszyscy zachwalają. Jak było? Zobaczcie na naszym filmie.

27-08-2017

City Break: Zakopane

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Zakopane nazywane jest zimową stolicą Polski. My jednak odwiedziliśmy je w lipcu, podczas sporych upałów. Ponieważ jest to chyba najpopularniejszy Polski kurort górski (jeśli nie w ogóle), staraliśmy się go omijać z daleka. Niestety… było to niemożliwe z uwagi na zaopatrzenie, którego nie mogliśmy zdobyć w naszej wiejskiej lokalizacji.

24-08-2017

City Break: Nad jeziorem

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Podczas weekendowego urlopu odwiedziliśmy Bieszczady, gdzie „zabawialiśmy” w położonych blisko siebie miejscowościach Solina i Polańczyk. Nad brzegiem jeziora Solińskiego czekało na nas wiele ciekawych atrakcji.

21-08-2017

City Break: Kołobrzeg

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Na początku kwietnia wybraliśmy się na wycieczkę nad morze. Tym razem na cel podróży wytypowaliśmy Kołobrzeg – kurort liczący prawie 50 tysięcy mieszkańców.

17-08-2017

Sławno. Miasto wielu kultur

Autor: Wojtek (Wiking)

W maju 2017 roku mieliśmy okazję uczestniczyć w wielkim wydarzeniu, jubileuszu 700-lecia Sławna. Z tej okazji na ulicach 13-tysięcznego miasteczka, jak i na placu Wyszyńskiego zorganizowano wiele ciekawych uroczystości.

10-08-2017

City Break: Kielce

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Pod koniec letniego urlopu postanowiliśmy wybrać się do Kielc, gdzie mieliśmy zebrać siły przed powrotem w rodzinne strony. Kielce – miasto położone blisko centrum kraju było idealnym miejscem do wyruszenia zarówno na Pomorze jak i na Dolny Śląsk. Stolica województwa świętokrzyskiego nas oczarowała.

30-07-2017

City Break: Toruń

Autor: Wojtek (Wiking)

Toruń to kolejna weekendowa wyprawa, którą postanowiliśmy odbyć na początku kwietnia 2017 roku. To były wyjątkowo ciepłe i słoneczne dni, jak na kwiecień. Dzięki temu zobaczyliśmy w całej okazałości jedno z najstarszych miast Polski (prawa miejskie uzyskało w 1233r.).

29-07-2017

Zwiastun: Tatry

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Zapowiedź z relacji z wycieczki wakacyjnej z Podhala. W dniach 8-16 lipca spędziliśmy tydzień w Tatrach. Przeszliśmy trzy szlaki - na Gubałówkę, na Ornak, na Przełęcz Kondracką pod Giewontem. Byliśmy również w czterech wielkich dolinach - Chochołowskiej, Kościeliska, Małej Łąki i Bystrej, a także mniejszych: Starorobociańskiej i Kondrackiej, widzieliśmy przełęcze Kondracką, Siwą i Iwaniacką.

03-07-2017

Zwiastun: Bieszczady

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Teaser z wycieczki w Bieszczady. Jednodniowa, ale za to kilkugodzinna wyprawa zaowocowała zdobyciem Małej i Wielkiej Rawki. Ekspedycja wyruszyła z Wetliny, a jej celem były Ustrzyki Górne. Marsz trwał ponad siedem godzin.

15-06-2017

Zwiastun: Karkonosze

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Zwiastun nadchodzącej relacji z długiego weekendu czerwcowego w Karkonoszach. Na bazę wypadową wybraliśmy tym razem Jelenią Górę...

01-05-2017

City Break: Ostrawa

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Ostrawę odwiedziliśmy 1 maja. Był to wyjazd spontaniczny. Kiedy u nas Święto Pracy – tam względny ruch. To był udany wyjazd, bo mieliśmy naprawdę dobrą letnią pogodę.

30-04-2017

City Break: Cieszyn i Český Těšín

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Za punkt końcowy wycieczki majowej obraliśmy Cieszyn. Miasto na granicy polsko-czeskiej, słynne z uwagi na fabrykę słodyczy, jak i wiele zabytków z czasów piastowskich. Czas pokazał, że punkt końcowy przeniesie się w przestrzeni, a tym czasem zatrzymaliśmy się w tym granicznym mieście na cztery dni.

28-04-2017

City Break: Bielsko-Biała

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Biesko-Białą odwiedziliśmy w maju podczas niezwykle długiego weekendu. Spędziliśmy tam kilka dni w hotelu ibis style. Miasto robi bardzo pozytywne wrażenie. Jadąc tam nie byliśmy świadomi, że jest to ogromny ośrodek miejski z wszystkimi możliwymi zaletami. A do tego bardzo pięknie zachowany i utrzymany.

17-04-2017

Miasto w minutkę: Piotrków Trybunalski

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Piotrków Trybunalski – miasto położone na zachodzie Równiny Piotrkowskiej. Piotrków w końcu XVI wieku był miastem królewskim. Dopełnienie nazwy o przymiotnik Trybunalski nastąpiło po II wojnie światowej. Drugie pod względem wielkości miasto w województwie łódzkim i 48. w Polsce.

13-04-2017

City Break: Opole

Autor: Sebastian (Wilkołak)

Wielkanoc w Opolu? Czemu nie! To piękne miasto położone w dolnej Odrze jest stolicą województwa nieprzerwanie od 1950 roku. Znajdują się tu niezwykłe zabytki jak i ciekawe atrakcje. Opole najlepiej znane jest ze znajdującej się tam Wieży Piastowskiej, a także jako „Stolica Polskiej Piosenki” za sprawą corocznie organizowanych festiwali muzycznych.

• tatry-03.jpg
  • slupsk.jpg
  • wienna-1.jpg

Formularz kontaktowy

W przypadku uwagi lub pomysłu wypełnij poniższe pola i naciśnij przycisk "wyślij wiadomość".

©2017 Z butami przez świat.

Wszelkie bilety i hotele dawno zabookowane.
Ale prawa do tekstów, fotek i filmów zastrzeżone.