Muzeum Archeologiczne w Alanyi

Cz, 14-11-2019 | Wiking i Wilkołak w muzeum

Przebywając w Alanyi postanowiliśmy odwiedzić lokalne muzeum archeologiczne. Okazało się one miłym zaskoczeniem, tym bardziej, że w tym wakacyjnym kurorcie dominuje przaśna muzyka i kiczowata rozrywka.

W jego niewielkim wnętrzu znaleźliśmy wiele ciekawych i godnych zobaczenia zabytków z antyki, jak i XIX wieku. Zobaczcie naszą filmową relację.

Jaskinia Krasnoludków i Kapiący Kamień

N, 15-09-2019 | Dziennik podróży

Turcja to nie tylko kraj pięknej riwiery, bajecznie białych plaż, ciepłego morza i antycznych ruin. To również miejsce podziurawione jak ser szwajcarski różnego rodzaju jaskiniami. Szacuje się, że tylko w okolicy Alanyi jest ich ponad 500!

Mowa tu oczywiście o jaskiniach różnej wielkości, także te, które nie są w ogóle dostępne dla zwiedzających z uwagi na zbyt strome wejścia, utrudnioną dostępność lub nieprzedstawiające żadnych walorów wizualnych. Niemniej, będąc w Alanyi, można w ciągu kilku chwil zwiedzić co najmniej kilka!

Boat Trip po zatoce Alanyi

Śr, 31-07-2019 | Wiking i Wilkołak w podróży

Jednym z popularnych sposób na zwiedzanie zatoki w Alanyi jest wycieczka statkiem. Czym byłyby wakacje w nadmorskim kurorcie bez wypłynięcia na szerokie wody Morza Śródziemnego? Co prawda statki daleko nie odpływają, ale podróż taka niesie ze sobą wiele atrakcji i daje możliwość zwiedzenia miasta z zupełnie innej perspektywy.

Pamukkale i zabytki Hierapolis

Śr, 24-07-2019 | Wiking i Wilkołak w podróży

Pamukkale to jedno z miejsc w Turcji, które koniecznie trzeba zobaczyć. Śnieżnobiała skała nazywana "Bawełnianym Zamkiem" przypomina pokryte białym puchem zbocze góry. W rzeczywistości jest unikatową na skalę światową formacją skalną, której białe tarasy i nacieki odkładają się nieprzerwanie od tysięcy lat! Niemniej atrakcyjne jest starożytne miasto Hierapolis, położone na zboczu góry Cökelez, powyżej wapiennych tarasów.

Dlaczego warto tam pojechać? Obejrzyj naszą relację, a zapragniesz zobaczyć cuda te na własne oczy.

Muzeum Archeologiczne w Hierapolis

Śr, 24-07-2019 | Wiking i Wilkołak w muzeum

W największym budynku starożytnego Hierapolis, dawnych rzymskich łaźniach, od 1984 roku mieści się Muzeum Archeologiczne. W jego zbiorach znajdują się zabytki z wielu starożytnych miast położonych w dolinie rzeki Çürüksu, znanej w starożytności jako Lycos.

Kanion Sapadere i Jaskinia Krasnoludków

Śr, 17-07-2019 | Wiking i Wilkołak w podróży

Podczas każdego pobytu musimy spełnić jeden z tych warunków: koniecznie zobaczyć jakiś cud natury - kanion lub jaskinię. Zdecydowaliśmy się na wycieczkę oferowaną przez lokalne biuro podróży w Alanyi, gdyż za jednym zamachem udało nam się spełnić je oba!

Celem naszej pierwszej wycieczki w Turcji był Kanion Sapadere, ale poza nim zwiedziliśmy liczne miejsca znajdujące się po drodze, m.in. jaskinię, meczet i małą wioskę.

Twierdza osmańska w Alanyi

Śr, 10-07-2019 | Wiking i Wilkołak w podróży

Alanya ma bardzo dużo do zaoferowania turystom, ale to zdecydowanie twierdza na skale z pozostałymi budynkami obronnymi stanowi jej największą atrakcję. Imponujące fortyfikacje twierdzy pochodzącej z czasów średniowiecznych, a następnie wielokrotnie przebudowywanej pobudzają do myślenia. Ile czasu mogło zająć średniowiecznym budowniczym wybudowanie muru o długości 6,5 km na tej wysokości i to w takim upale?

Road Trip: Park Timna

Śr, 27-03-2019 | Wiking i Wilkołak w podróży

Park Timna w Izraelu słynie z niespotykanych formacji skalnych. To nie lada atrakcja, której nie można pominąć odwiedzając południe tego kraju.
Zapierające dech w piersiach widoki i bogata historia związana ze starożytnym Egiptem na długo pozostają w pamięci.

Park w dolinie Timna - ponad 20 km kwadratowych skał i starożytnych śladów

Wt, 26-03-2019 | Dziennik podróży

Niespełna 30 km od Ejlatu znajduje się przepiękna dolina otoczona górami. Dolina Timna to zajmujące ponad 20 km2 przestrzeń, na której w starożytności znajdowała się kopalnia miedzi oraz miejsce kultu bogini Hator. Tu również narodziła się legenda o kopalniach króla Salomona – niedaleko znajdują się skalne filary nazwane od imienia władcy.

Road Trip: Czerwony Kanion

So, 23-03-2019 | Wiking i Wilkołak w podróży

Ejlat to nie tylko wakacyjny kurort. To miasto wciśnięte pomiędzy zatokę Akaba (w Izraelu nazywaną Zatoką Ejlatu), a potężną pustynię Negew – rozciągającą się na 40% Izraela.

Ta licząca ponad 13000 km2 pustynia kryje wiele ciekawych atrakcji. Jedną z nich postanowiliśmy pokazać w poniższym filmie.

Piękno przyrody wyżłobione w skale: Czerwony Kanion na pustyni Negew

Śr, 20-03-2019 | Dziennik podróży

Ejlat jest jedynym miastem na południu Izraela z dostępem do morza, ale nie jest tylko i wyłącznie nadmorskim kurortem dla turystów. To pięćdziesięciotysięczna metropolia otoczona pustynią Negew, która skrywa wiele atrakcji i tajemnic.

Ejlat, droga na zachód

Śr, 13-03-2019 | Wiking i Wilkołak w podróży

Na południu Izrael graniczy z Egiptem i Jordanią. Po obu stronach miasta znajdują się liczne plaże, ale w stronę granicy z zachodnim sąsiadem jest ich najwięcej - i tam właśnie poszliśmy się kąpać!

W tej części postanowiliśmy pokazać trzy miejsca, które odwiedzaliśmy podczas styczniowego pobytu w Ejlacie.

Ejlat, miasto od podszewki

So, 09-03-2019 | Wiking i Wilkołak w podróży

Urlop w styczniu może być ciepły pod warunkiem, że wybierzemy się daleko na południe. W tym konkretnym przypadku Izrael przywitał nas słońcem i temperaturą wahającą się od 29-32 stopni Celsjusza. Organizując ten spontaniczny wyjazd zabraliśmy tylko koszulki, krótkie spodenki i akcesoria do pływania.

Ekspresem przez Kuala Lumpur - Azja na spontanie - odcinek 10

Cz, 22-11-2018 | Azja na spontanie

Kuala Lumpur (w języku malajskim „błotniste ujście”) to stolica Malezji i jej największe miasto. Niestety szybko przekonałem się, że nazwa zobowiązuje...

Na wyspie Merliona | Azja na spontanie - odcinek 09

Śr, 21-11-2018 | Azja na spontanie

Podczas podróży w 2016 roku postanowiłem spędzić dwie noce w Singapurze. M.in. dlatego, że nasłuchałem się o tym, jakie to miasto jest drogie i w ogóle nie ma co oglądać poza mariną. Błędem było słuchać takich opinii...

Rejs po archipelagu Phi Phi | Azja na spontanie - odcinek 08

Pn, 19-11-2018 | Azja na spontanie

Takich wysepek na świecie są pewnie miliony, ale archipelag Ko Phi Phi (często nazywany po prostu Phi Phi) pozostanie dla mnie wyjątkowy, dlatego że to pierwszy raz, gdy widziałem tak czystą wodę, śnieżnobiały piasek, a wody roiły się od kolorowych rybek.

Ao Nang i Phi Phi | Azja na spontanie - odcinek 07

N, 18-11-2018 | Azja na spontanie

Jednym z ważniejszych miejsc na zachodnim wybrzeżu Tajlandii są położone nad Morzem Andamańskim miejscowości Krabi i Ao Nang. Są to mekki turystyczne, z których można dostać się na dowolną wyspę w zasięgu łodzi motorowej lub promu.

My zdecydowaliśmy się na podróż do archipelagu Phi Phi, zatem nasz pobyt był tutaj niezwykle krótki.

Świątynie Bangkoku | Azja na spontanie - odcinek 06

Śr, 14-11-2018 | Azja na spontanie

Bangkok to potężna metropolia usiana świątyniami. Niektóre to ogromne kompleksy, inne tylko mały budyneczki, ale wszystkie - bez wyjątku - są dziełami sztuki. Motywem przewodnim jest złoto i Budda w różnych pozach. W tych, które prezentuję to zwykle Budda siedzący, ale w kilku znajduje się również leżący i stojący. Najważniejsze z nich to Leżący Budda w Wat Pho oraz siedzący Szmaragdowy Budda w Wat Phra.

Bangkok | Azja na spontanie - odcinek 05

Wt, 13-11-2018 | Azja na spontanie

Wycieczka do Bangkoku wypadła nam w listopadzie 2016 roku i trwała w sumie 5 dni. To niewiele jak na zwiedzanie metropolii liczącej ponad 8 milionów ludzi, ale właściwie wszystko co chciałem zobaczyć za pierwszym razem znajduje się właśnie w ścisłym centrum.

Bali na gorąco | Azja na spontanie - odcinek 03

Pn, 03-09-2018 | Azja na spontanie

Po trzech dniach w Ubudzie wybraliśmy się na południe. Znanym turystycznym kurortem jest tam miasto Kuta. My jednak chcieliśmy ominąć powszechne turystyczne kierunki i wybraliśmy się do położonej kawałek dalej miejscowości Seminyak. Tutaj również znajduje się wiele hoteli, a turystyka kwitnie. Niemniej jest luźniej na ulicach, a szerokie plaże oceanu niemal puste.

Wesprzyj nas!

Zapisz się na Newsletter

Podsyłamy, gdy pojawi się nowy tekst lub film.
Nie spamujemy, mailing wysyłamy nie częściej niż raz w tygodniu.